|
Koninklijke onderscheiding |
|
|
|
Het is wel wat laat, maar de informatie daarover kwam dan ook bij de vaststelling van de Avondvierdaagse 2011 toevalligerwijze bij mij op het scherm. Tegenwoordig gaat alles digitaal, dus dit ook. Waarom TNT-post telkens nieuwe zegels uitgeeft is mij een raadsel, want alle informatie zowel in- als uitgaand, gaat via de mailbox. Alleen voor het versturen van nabestellingen aan medailles heb ik nog wat gewatteerde enveloppen liggen, maar misschien bedenken ze daar in de toekomst ook nog wat voor. Maar goed, het ging over de koninklijke onderscheiding. Dit keer bij één van onze 39 Avondvierdaagsecommissies en wel in Zandvoort. Daar werden op de dag voor Koninginnedag commissieleidster Ankie Miezenbeek en haar onontbeerlijke medewerkster Martine Joustra benoemd tot lid in de orde van Oranje-Nassau voor al hun belangeloze medewerking ten behoeve van de Zandvoortse gemeenschap. En dat is niet alleen de Avondvierdaagse, maar ook een Zwemvierdaagse behoort tot de activiteiten van de Stichting waarvan zij de spil van vormen. Vanaf deze plaats van harte gefeliciteerd.
Nu we het toch over die Avondvierdaagse hebben; het aantal commissies wordt met 2 uitgebreid tot 41. Na lang aandringen is Almere in drieën gesplitst. Een deelnemersaantal van ruim 6.000 verdeeld over drie startplaatsen is niet meer door één commissie te runnen. Onze commissies met het grootste aantal deelnemers hebben allemaal zo'n 2.000 inschrijvingen en daar stak Almere wel erg ver bovenuit. Ook Amsterdam is een aantal jaren geleden tot volle tevredenheid gesplitst in 6 commissies, die nog elk hun handen vol hebben aan de organisatie, dus waarom zou Almere het voorbeeld niet volgen.
|